Preview

Comparative Politics Russia

Advanced search

STATE AS A CORPORATION AND THE CORPORATION AS A STATE: A PRODUCT OF GLOBALIZATION OR A NEW PHENOMENOLOGY?

https://doi.org/10.18611/2221-3279-2011-2-2(4)-19-37

Abstract

State as a corporation and the corporation as a state: a product of globalization or a new phenomenology?

About the Author

N. A. Kosolapov
ИМЭМО РАН; МГИМО — Университет МИД России
Russian Federation


References

1. Понятие государства в четырех языках. — Европейский университет — Летний сад. СПб. ; М. : 2002. Особ. с. 30–56, 83–98.

2. Ленин В.И. Полное собрание сочинений. 5-е изд., Т. 39. С. 75.

3. Косолапов Н.А. Глобализация: территориально-пространственный аспект // Мировая экономика и международные отношения. 2005. № 6. C. 3–13 ; его же. Россия: территория в пространствах глобализирующегося мира // Мировая экономика и международные отношения. 2005.№ 7. С. 3–14 ; его же. Пространственно-организационный подход к анализу международных реалий // Международные процессы. 2007. Том 5. № 3 (15). Сентябрь — декабрь. С. 57–65.

4. Косолапов Н.А. Анклав в поле глобализации (К политэкономии постсоветского пространства) // Россия и новые государства Евразии. М. : ИМЭМО РАН, 2008. С. 8–30.

5. Гуссерль Э. Идеи к чистой феноменологии и феноменологической философии. М. : ДИК, 1999 ; его же. Картезианские размышления. СПб. : Наука, 2001.


Review

For citations:


Kosolapov N.A. STATE AS A CORPORATION AND THE CORPORATION AS A STATE: A PRODUCT OF GLOBALIZATION OR A NEW PHENOMENOLOGY? Comparative Politics Russia. 2011;2(2(4)):19-37. (In Russ.) https://doi.org/10.18611/2221-3279-2011-2-2(4)-19-37

Views: 985


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2221-3279 (Print)
ISSN 2412-4990 (Online)